OLVASMÁNY

'Isten meghallgatta népének jajkiáltását, és Mózest küldi szabadításukra.'

Miután Mózesnek menekülnie kellett Egyiptomból, Midián földjén telepedett le, és ott Midián papjának, Jetrónak leányát vette feleségül. Mózes egy alkalommal apósának, Jetrónak, Midián papjának juhait őrizte. Messzire behajtotta a juhokat a pusztába, és eljutott az Isten hegyéhez, a Hórebhez. Itt megjelent neki az Úr angyala: egy égő csipkebokorban, a tűz lángjában. Amikor Mózes odanézett, látta, hogy a bokor ég, de nem ég el. Mózes így szólt magában: 'Odamegyek és megnézem ezt a különös látványt: miért nem ég el a csipkebokor.' Amikor az Úr látta, hogy Mózes vizsgálódva közeledik, megszólította őt a csipkebokorból: 'Mózes, Mózes!' 'Itt vagyok' - felelte Mózes. Erre Isten így szólt: 'Ne közelíts! Vedd le sarudat a lábadról, mert a hely, ahol állsz, szent föld.' Aztán így folytatta: 'Én vagyok atyáid Istene: Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene.' Erre Mózes eltakarta arcát, mert félt Istenre tekinteni. Aztán ezt mondta az Úr: 'Íme, felhatolt hozzám Izrael fiainak jajkiáltása, láttam, hogy az egyiptomiak milyen keményen sanyargatják őket. Jöjj tehát, hadd küldjelek a fáraóhoz, hogy kivezesd népemet, Izraelt Egyiptomból!' Mózes erre azt mondta Istennek: 'Ki vagyok én, hogy a fáraóhoz menjek, és én vezessem ki Izrael fiait Egyiptomból?' Ő azt felelte: 'Én veled leszek, és ez lesz a jel számodra, hogy én küldöttelek: »Ha majd kivezeted népemet Egyiptomból, ezen a helyen fogtok áldozatot bemutatni az Istennek!«' Ez az Isten igéje.

Mózes második könyvéből - Kivonulás könyve 3. fejezet 1-6.9-12.
 
Forrás ~ Internet