OLVASMÁNY

'Isten a csipkebokornál kinyilatkoztatja nevét Mózesnek: 'Én vagyok Jahve', azaz: 'Aki Van.'

Mózes ezt mondta Istennek, aki megjelent neki az égő csipkebokorban: 'Ha megérkezem Izrael fiaihoz, és elmondom nekik: »Atyáitok Istene küldött«, akkor majd megkérdezik: »Mi a neve?« - mit feleljek erre?' Isten ezt válaszolta: 'Én vagyok, aki vagyok.' Azután folytatta: 'Így beszélj Izrael fiaihoz: »Aki Van«, az küldött engem hozzátok.' Végül ezt mondta Isten Mózesnek: 'Így beszélj Izrael fiaihoz: Az Úr, atyáitok Istene, Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene küldött hozzátok. Ez az én nevem minden időkre, s így kell neveznetek nemzedékről nemzedékre. Menj, gyűjtsd egybe Izrael véneit, és mondd nekik: »Az Úr, atyáitok Istene, Ábrahám, Izsák és Jákob Istene megjelent nekem, és kijelentette: Letekintettem rátok, és láttam a bánásmódot, amelyben az egyiptomiak részesítenek titeket. Elhatároztam, hogy kivezetlek benneteket az egyiptomi rabságból a kananeusok, heteusok, amoreusok, ferezeusok, heveusok meg a jebuzeusok földjére, a tejjel és mézzel folyó országba. Ők hallgatni fognak szavadra.« Azután Izrael véneivel együtt menj el Egyiptom királyához, és közöld vele: »Az Úr, a héberek Istene meglátogatott bennünket. Hadd menjünk háromnapi útra a pusztába, hogy áldozzunk az Úrnak, a mi Istenünknek.« De tudom, Egyiptom királya nem engedi meg, hogy elmenjetek, ha erős kéz rá nem kényszeríti. Kinyújtom hát kezemet, és megverem Egyiptomot mindenféle csodajellel, amelyeket köztük véghezvinni szándékozom. Azokra majd elbocsát titeket.' Ez az Isten igéje.

Mózes második könyvéből - Kivonulás könyve 3. fejezet 13-20.
 
Forrás ~ Internet