KERESZTÚTI ÉNEK
 
Kezdőének
 
Szívünk, lelkünk most kitárjuk, 
 Utad, Jézus, veled járjuk.
 Kérünk, mélyen belevéssed 
Szíveinkbe szenvedésed.
 
1. Áll a gyilkos nagy ítélet, 
Rajtunk immár igaz véred. 
 Valahányszor szavam vétett: 
Pilátusod lettem néked.
 
2. Itt van már a kereszt fája, 
Hurcolnod kell Golgotára. 
Uram, én meg puhán, restül 
 Vonakodom a keresztül.
 
3. Botlik, roskad szegény tested,
 Nem bírja a nagy keresztet. 
Földre sujtód, jaj, én voltam, 
Ki oly sokszor elbotoltam.
 
4. Ó jaj, látod jönni szemben
 Édesanyád, gyötrelemben.
 Ó csak én is véle járnék 
Krisztus után, mint az árnyék.
 
5. Vinni terhed, segítségül 
Itt van Simon Cirenébül. 
 Bárcsak én is, bűnös lélek, 
Keresztemmel követnélek.
 
6. Jámbor asszony siet hozzád, 
 Kendőjével törli orcád. 
Vajon hát én, kőszívemmel, 
Mennyi könnyet törültem fel?
 
7. Földre roskadsz másodízben,
 Értem tűrő, kegyes Isten.
 Hát én hányszor tántorultam! 
Bűneimbe visszahulltam
 
8. Sírva jöttök ki elébe, 
Jeruzsálem asszonynépe. 
Jaj, rám is szól, ami rátok:
 Magatokat sirassátok!
 
9. A keresztnek szörnyű terhe 
Harmadszor is földre ver le.
 Ested adjon szent kegyelmet, 
Hogy a bűnből talpra keljek.
 
10. Megcsúfoltak ruha nélkül, 
 Borzad szájad vad epétűl, 
 Tisztes mérték, szent szemérem, 
Mindig, mindig maradj vélem!
 
11. Édes Jézus drága testét 
Véres fára fölszegezték. 
Mi egyetlen boldogságunk, 
Szent keresztfa, sírva áldunk.
 
12. Megváltásunk már betelve: 
Jézus lelkét kilehelte.
 Újra élek kegyelméből, 
Ki szakaszt el szerelmétől?
 
13. Keresztfádról már levesznek, 
Szent Szűz szívén pihen tested,
 Bár pihennél mindig nálam, 
Tiszta szívem templomában.
 
14. Már a szent test sírba téve 
 Újon metszett szirt ölébe,
 Onnan kél fel harmadnapra, 
Halált, pokolt letiporja.
 
Záróének
 
Uram, hiszek, és remélek, 
 Én szerelmem, neked élek.
 Szánom, bánom minden vétkem,
 Légy az enyém egykor égben.
 
VIDEÓ
 
 
KERESZTÚT
 
 
Forrás ~ Internet