A SZENTLÉLEK LITÁNIÁJA

Örök Atya, felajánlom Neked az emberek minden szenvedését és az én szenvedésemet, minden emberi munkát, imádságot, s mindazt ami az egész napomat betölti. Egybekapcsolom a Te szeretett fiad, a mi Urunk Jézus Krisztus szenvedésével és a Szentlélek szeretetének erejével a Szeplőtelen Szűz Mária által Isten dicsőségére, hogy Téged az emberek szeretve keressenek és megtaláljanak a lelkek üdvösségére. Amen.

Dicsőség az Atyának, Fiúnak és a Szentlélek Istennek, miképpen kezdetben vala most és mindörökké. Amen.

Szentlélek Úristen, jóra való sugallatod előzze meg tetteinket és kísérje azokat a te segítséged kegyelme, hogy minden munkálkodásunk Veled végződjék.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, szállj fel fenséged trónjáról, és készíts helyet a te szolgád szívében.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, akit az Atya és a Fiú megtisztel, segíts engem állandóan az Isten jelenlétében élnem.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, akit az Atya és a Fiú megdicsőített, taníts meg engem az Atya Isten akarata szerint élnem.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki az Isten Fia szívében székelsz, taníts meg engem megismerni és szeretni Téged.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki az Atya Isten dicsőségéről gondoskodsz, taníts meg engem Isten bizalmában odaadóan élnem.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, a tüzes nyelvek szimbóluma, gyújtsd szívembe a szeretet lángját.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, titkos fehér galamb, taníts meg engem megérteni a Szentírást.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, taníts meg engem helyesen imádkozni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki próféták ajkával szólsz, taníts meg engem nyugodtan, kiegyensúlyozottan élni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, szeretet lángoló tűzhelye, taníts meg engem okosan és türelmesen élni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, minden mennyei és földi javak birtoklója, taníts meg engem szerényen és alázatosan élni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, kinek kincsei megmérhetetlenek, taníts meg engem megérteni a szenvedés értékét.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, kinek kincsei felbecsülhetetlenek, taníts meg engem helyesen kihasználni a drága időt.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, meg nem szűnő szeretet, oltalmazz meg engem a gőgtől és a szeretetlenségtől.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, taníts meg engem ellenállni a haszontalan gondolatoknak és felesleges képzelődéseknek.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, sok kegyelem osztogatója, taníts meg engem mellőzni a felesleges beszédet és tevékenységet.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, kinek teljességéből mindannyian merítettünk, taníts meg engem hallgatni és kellő időben szólni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, Örök szeretet, taníts meg engem jó példát mutatni másoknak.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, adj kitartást a jóban.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, édes tanító, taníts meg engem az emberekkel helyesen cselekedni.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, kedves barátja a lelkeknek, taníts meg engem, hogy ne ítélkezzem senki felett, s a sérelmeket ne emlegessem.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, Te fény vagy, mely a lelkeket boldoggá teszi, taníts meg engem meglátni mások szükségleteit, és segíts, hogy a jó cselekedeteket ne hanyagoljam el.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, elhunytak Atyja, add megismernem, saját hibáimat.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki csodákat művelsz a lelkekben, vezess engem éberséggel a tökéletességre.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki ismered a világegyetem jövőjét, segíts nekem megszabadulni a sátán és a test rabszolgaságából.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki előtt semmi titok nem létezik, segíts elosonni a sátán ármányai elől.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, aki ismered a jövőmet, a Te gondoskodásodba helyezem magam és családomat, testvéreimet, barátaimat, minden jótevőmet és minden embert az egész világon.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, taníts meg engem az Isten dicséretére, és dicsőségére élni, az emberiség üdvére, Szűz Mária örömére, hogy jó gyümölcsöket termő, hasznos szolgaként, jó halállal haljak meg.
Légy magasztalva és dicsőítve!

Szentlélek Úristen, légy lelkem lelke, siess kegyelmeddel segítségemre. Segíts, hogy mindenben rád hagyatkozzam, nevedben dolgozzam, veled imádkozzam. Amen.

Forrás ~ Internet