OLVASMÁNY

Mózes harmadik könyvéből

'A felebaráti szeretet parancsának mindennapi életté kell válnia bennünk.'

Az Úr így szólt Mózeshez: Szólj Izrael fiai egész közösségéhez és mondd meg nekik: Legyetek szentek, mert én, az Úr, a ti Istenetek szent vagyok. Senki közületek ne lopja meg, ne vezesse félre és ne csalja meg a másik embert. Ne esküdj hamisan a nevemre, mert azzal megszentségteleníted Istened nevét, Én vagyok az Úr! Ne használd ki és ne zsákmányold ki embertársadat; a munkás bére ne maradjon nálad másnap reggelig. Ne átkozd a némát, és ne tégy akadályt a vak útjába, hanem féld Istenedet. Én vagyok az Úr! Ne légy igazságtalan az ítélkezésben. Ne kedvezz a gyengének, és ne engedd, hogy a hatalmas elszédítsen: igazság szerint ítélkezz embertársad felett. Ne rágalmazd tieidet, és ne törj embertársad életére. Én vagyok az Úr! Ne táplálj gyűlöletet szívedben testvéred iránt. Fedd meg embertársadat, és akkor nem osztozol bűnében. Ne légy bosszúálló, és ne gyűlölködj néped fiaival. Szeresd embertársadat, úgy mint magadat. Én vagyok az Úr! Ez az Isten igéje.

Leviták könyve 19. fejezet 1-2.11-18.
 
Forrás ~ Internet