BŰNBÁNATI IMA  

Uram, eléggé megismertem már,
milyen borzasztó a bűn rabszolgasága.
Ha távol vagy, bárhogy is igyekszem,
nem tudok helytállani, akaratosságom,
gőgöm, érzékenységem és önzésem uralkodnak felettem.

Napról-napra növekednek bennem
és végül ellenállhatatlanok lesznek.
A régi Ádám mind erősebb lesz bennem
és végül rabságba ejt.

Sok rossz dolgot ismerek, mégis megteszem,
 végül még én panaszkodom keservesen,
hogy rabjuk lettem és nem tudok velük szakítani.
Micsoda zsarnokság a bűn!

Súlyos teher, megbénít és lenyom, és mi lesz a vége?
Drága érdemeidért, mindenhatóságod erejével erre kérlek,
Uram, adj életet, szentséget és erőt.

Szentséges Isten, engedd, hogy erős legyek!
Halhatatlan Isten, tégy kitartóvá!
 Szent, erős, halhatatlan Isten, könyörülj rajtam!
Amen.

 John Henry Newman


 NAGYBÖJTI BŰNBÁNATI IMA

Drága Jézusom, testem lelkem Királya!
Sajnálom és bánom, hogy bűneim által
én is 'feszítsd meget' kiáltottam a tömegben.

Sajnálom és bánom, hogy én is gúnyoltalak,
Sajnálom és bánom, hogy én is arcul csaptalak,
Sajnálom és bánom, hogy tövis voltam a koronádon,
Sajnálom és bánom, hogy én is fogtam a kalapácsot...
Sajnálom és bánom, hogy bűneimmel
hozzájárultam megfeszítésedhez.

Köszönöm, hogy vétkeimet Magadra vetted.
Köszönöm, hogy azokat a keresztre vitted.
Köszönöm, hogy értem meghaltál.
Köszönöm, hogy kiengesztelted Mennyei Atyámat.

Dicsőítelek a feltámadásodért!
Dicsőítelek, mert engem is feltámasztasz!
Dicsőítelek, mert meghívtál az örök életre!
Köszönöm és elfogadom a megváltást.
Köszönöm és elfogadom az új szövetséget. Amen.


  NAGYBÖJTI HIMNUSZ

Térdelve mondjunk hő imát,
zengjünk bűnbánó éneket,
tartsák fel forró könnyeink
a vétket torló szent kezet!

Sok rosszat tettünk, Istenünk,
megsértve nagy jóvoltodat,
a mennyből mégis nyújtsd felénk
irgalmat osztó jobbodat!

Az emberszívet ismered:
esendő, mégis gyermeked:
ne vess el minket, kérlelünk,
hogy áldjuk érte szent neved!

Ne tartsd számon rossz tetteink,
s a jót növelve úgy vezess,
hogy elnyerjük tetszésedet,
most és örökkön át szeress!

Boldog Háromság, légy velünk,
osztatlan Egység, add nekünk:
teremjen jó gyümölcsöket
nagyböjti önmérsékletünk! Amen.

Forrás ~ Internet